diumenge, de gener 08, 2006

Un món, dues classes de persones

Fumadors o no fumadors. Si formes part d’un grup, no pots formar part de l’altre grup. És com ser de dretes o ser d’esquerres. És com ser home o ser dona. És com ser de ciències o de lletres. No pots ser les dues coses a la vegada.

Fa només 10 dies, aquestes dues classes de persones (els fumadors i no fumadors) podien compartir espais. Ara ja no. Ara hi ha dos grups diferenciats. Si comparteixen un espai, tard o d’hora s’acaben separant, encara que només sigui durant els 5 minuts que es triga en fumar un cigarro. Aquestes “separacions”, fomentaran la complicitat i les relacions entre els fumadors, unes relacions de les quals la immensa majoria de no fumadors en quedaran exclosos. A les típiques frases “tens foc?” o “tens un cigarro?” se n’hi està afegint una de nova: “m’acompanyes a fumar un cigarro a fora?”. I, d’aquesta inofensiva frase, en sortiran les mil i una històries... n’estic segura... ja ho veureu... temps al temps! Jejeje.

Però ja que sóc aquí parlant del tabac, afegiré que crec que el govern de ZP ha encertat amb l’aplicació d’aquesta nova llei. Han aconseguit que puguis anar a fer un cafè, a sopar o a treballar sense que això impliqui tornar a casa amb una pudor espantosa a tabac. Però el que és més important és que, encara que sigui “per collons”, estan aconseguint que els fumadors fumem menys. O, com a mínim amb mi, estan aconseguint el que la meva força de voluntat no ha aconseguit!!!

3 comentaris:

Josep Maria ha dit...

veig que ets de la meva opinió, això que ens prohibeixin fumar ens va bé!
i veig que utilitzes un títol d'una cançó dels pets...
molt bé, molt bé!
si al final deixarem de fumar i tot!, ja ho dic jo!

Anònim ha dit...

Felicitats per ser de les que estas a favor de la llei.

Anònim ha dit...

jo estic a favor tot pq no fumo... s'ha acabat sortir d'alguns bars amb la fastigosa pudor a fum; la penya no fumar mentre menges; si el govern encara us haurà fet un favor... a vosaltres i a la vostra butxaca!