dimecres, de febrer 22, 2006

Valentia o inconsciència?

Agafo la nacional 2 al Masnou, direcció Mataró. Vaig cap a la tele. Estic circulant amb normalitat, no hi ha massa trànsit, són gairebé les 10 del matí i pràcticament tothom està col·locat.

De cop i volta, i sense cap motiu aparent, el cotxe que tinc davant fa una frenada molt bèstia, gairebé frena en sec. Reacciono, freno i, per no menjar-me el cotxe del davant, em veig obligada a fer un avançament imprudent per l’altre carril. Miro pel retrovisor i veig que no ve ningú. Començo a fer la maniobra i veig que el cotxe del davant ha tingut el mateix pensament que jo i també comença a desplaçar-se lateralment. Torno a frenar, aquest cop amb més força i, de cop i volta, veig la causa que ha desencadenat tots aquests moviments estranys que han passat en pocs segons. Veig un ciclista que pedala a un ritme constant, pedala i pedala sense immutar-se, tot panxo ell.

Estic segura que no sóc l’única persona que s’ha trobat en aquesta situació. Segur que no sóc la primera que està a punt de tenir un accident per esquivar un ciclista. Ni la primera que està a punt de menjar-se’n un. Ni la primera que es caga en tot cada vegada que en veu un. I ja tremolo perquè, a mida que s'acosta el bon temps, comencen a sortir com bolets!!!

En què pensa un ciclista quan agafa la bicicleta i diu... me’n vaig a pedalar per la nacional, a fer quilòmetres! Ho fa per un acte de valentia o per un acte d’inconsciència?? Jo penso que tots aquests ciclistes (només els que van per la nacional!!!) són inconscients i imprudents. Hi ha un estudi del RACC que afirma que la nacional 2 és la carretera amb més sinistralitat de tota la xarxa viària espanyola. I encara que ningú no hagués fet aquest estudi. Seria igual de perillós circular en bicicleta per una carretera tan transitada. Digueu-me prudent, però a mi no em passaria mai pel cap!!!

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Em sap greu haver de dir-ho, però jo odio els ciclistes... Cada vegada que en veig un per la carretera, em poso histèrica... Són un perill constant, més q els mateixos conductors...
En el cas de l'N-II, per desgràcia, encara no és la vía cívica q demanem per poder gaudir del paisatge en bicicleta.
Així q ni valents ni inconscients: estúpids. Si volen fer esport, q vagin a la muntanya...
B.

Anònim ha dit...

estic d'acord, potser ells creuen que no tenen cap mes lloc on anar a fer quilometres però si per desgracia tens un accident per esquivar-los,ells no volen saber res i a mes, si els fas mal,ja estas ficada en problemes...com que no en tenim prous..!! (i tu nomes anaves a treballar, no has sortit a la NII de cacera!

Anònim ha dit...

I tant... sempre que els veig ho penso... O els faran mal o en faran fer, però res, tu... mallot, bambes i a córrer per la N-II. Bé, a pedalar. A pedalar i a posar dels nervis la gent que intenta circular per aquesta ...... de carretera, que sense ells ja fa prou llàstima. En fi...

Anònim ha dit...

tu no ho faries perquè fa anys que no puges a una bicicleta.

Potser perquè no condueixo, potser perquè m'agrada l'esport; no els vull defensar ni molt menys, però pensa que no és el mateix ciclisme per pla que per muntanya. si algú es prepara per un tour per exemple no ho pot fer per la muntanya, entre altres coses perquè ni el terreny, ni la bici ni les condicions són les mateixes. És com si anessis a entrenar a bàsquet a un camp de futbol amb gespa.

Repeteixo que no els defenso, però també estan en el seu dret de fer-ho, i això que conec una persona que va estar a punt de guinyar-la per culpa de fer ciclisme a la carretera, prento cm un esport de risc

Anònim ha dit...

Hola, coneixes www.elmasnou.com ? he vist el teu post i em sembla que et pot ser interesant. A més estic cercant editors i potser t'interessa escriure-hi ... salutacions, Jordi